Assalammualaikum.dan salam sejahtera kpd rakan2 yg sudi mengunjungi ke blog saya..
blog nie ditubuhkan adalah sebagai rujukan kepada saya dan rakan rakan,dimana smua resepi yang telah sy cuba...

Sabtu, 9 November 2013

kenangan terindah...

Assalammualaikum...
Dah lama rasanya tak menulis di blog ni...
Sebenarnya kebelakangan ini terlalu sibuk dengan tempahan2..
aceli rini bukan nk story pasal masakan..tapi sekadar coretan pengalaman yang telah saya lalui baru2 ini...
kenangan indah+sedey...huhuhu..


3/1/2013
»tarikh akhir datang period..berlalu lah masa seperti biasa..

3/2/2013
»period xdatang seperti biasa..
hati kuat mengatakan diri ini pregnant...hihi..
then buat ujian upt...
opss hampa...ujian negatif...

21/2/2013
selepas 2 minggu buat lagi ujian upt..positif...opss hepi sangattt...tapi terlalu pudar..xpuas ati..nak buat lg...

3/3/2013
buat sekali lagi ujian upt...tetap positif...sah...i'm preggy...along n adeq akn dapat baby lagi...
mr hubby hepy ble taw..

6/3/2013
pegi klinik private..untuk pengesahan..dokt buat ujian upt skali lg...positif...scan...terlalu awal n docktor cakap scan hanya nampak kantung saja...appoitment seterusnya 2 weeks lagi...

20/3/2013
appoitment doct hari ni..selepas daftar..timbang berat..ambil tekanan darah..tunggu turn..
masa name di panggil..berdebar jugak...excited tuu...hihi...scan...doct cakap masih belum nampak kandungan...hati ni rasa pelik sangat...ahhh...aku buang jer perasaan tu jauh2..tapi jauh disudut hati ini..tetap merasakan sesuatu...entah lah..hamil kali ini..aku rasa lain sangat...tidak terlalu mengharap sangat...seperti ada sesuatu yang tak kena..ku ketepi kan perasaan itu..mungkin hanya perasaan jer...
appoitment di tetapkan..1 minggu lagi...

4/4/2013
harini pergi klinik kesihatan tampoi...untuk buat buku merah...masa yang diambil pun terlalu panjang..
pukul 8a.m sampai pukul 1p.m..

11/4/2013
sesuatu yang tak pernah di jangka..dan takkan pernah aku fikir akan berlaku pada aku..
pagi pukul 7a.m aku hantar along kesekolah seperti biasa...masa balik pun seperti biasa..tiada apa2 pun yang berlaku...sesampai sahaja dirumah..aku ingin meneruskan rutin harian seperti biasa..sebagai surirumah tangga..siapa lagi yang akan membuat kerja2 harian tu kan...
tiba2 aku merasa sedikit kelainan..apabila aku lihat..ada sedikit tompokan darah...ohh tidakk...YA ALLAH..mungkin kau ingin menguji ku..aku berasa terlalu terkejut..kerana ini pengalaman pertama..kerana kuantiti darah yang terlalu sedikit..aku ambil keputusan untuk berehat dirumah sahaja...oleh kerana hari ini suami sememangnye off..aku hanya dibiarkan berehat..dan baring sepanjang hari..semua kerja dilakukan oleh suami..(tq suamiku)..dan sepanjang aku berehat..tiada lagi darah yang keluar..aku lega sangat...aku tetap berdoa..semoga tiada apa2 pd kandungan ku..

12/4/2013
pagi ini..selepas bangun dari tidur..then terus ke toilet..sedih nya hati..bila aku lihat ada tompokkan darah..harini terlalu pekat..aku terus berehat..sementara menunggu suami balik pkul 11.30a.m nanti..
sepanjang masa aku berehat..tiada lagi darah yang keluar...sebelah malam..aku ambil keputusan  untuk ke hospital sultanah aminah..sampai wad kecemasan..suami terus buat pendaftaran..tak lama lepas tu..operator memangil..1157..hihi...no giliran aku ler tu...takanan darah diambil..then kena tunggu sekali lagi..untuk berjumpa doct pulak..sekali lagi no di panggil...jumpa doct..setelah keterangan diambil...doct nak buat ultrasound pada kandungan ku..aku dibiarkan berehat dikatil sementara doct mengambil mesin ultrasound...pehh..terlalu sejuk..mujur ada staff nurse lelaki sorang tu...memahami kot...dia lah yang memberi blanket pd ku...doct terus scan kandungan ku..doct xdapat nak pastikan kandungan ku..terlalu kecil dan tak nampak..katanya...aku dimasukkan ke wad malam itu..untuk pantauan seterusnya...malam itu aku dimasukkan sebotol air..dan sekali lagi scan..doct sah kn jantung anakku sudah berhenti..dan esok kandungan ku akan dicuci...

13/4/2013
selepas sarapan pagi..pkul 8a.m aku diarah kan berpuasa..sepanjang hari aku menunggu giliran..pukul 5.40
aku ditolak masuk ke dewan bedah..selepas persediaan dibuat..aku dibawak masuk ke bilik operation jam 7.pm..selepas persediaan dibuat aku dibius separuh badan..pukul 7.15p.m operasi pun bermula...pukul 8.15pm aku dikeluarkan dari bilik operation...tekanan darah diambil...tekanan darah aku terlalu rendah..so aku xdilepaskan keluar sehingga tekanan darah stabil...pkul 9.30a.m aku dibenarkan keluar dari dewan operation..pukul 10p.m aku ditempatkan ke wad semula..suami pun sampai tak lama selepas itu...selama 14jam berpuasa...aku kelemahan...suami terus menyuapkan makanan..untuk menambah tenaga kembali...













Tiada ulasan:

Catat Ulasan