Assalammualaikum.dan salam sejahtera kpd rakan2 yg sudi mengunjungi ke blog saya..
blog nie ditubuhkan adalah sebagai rujukan kepada saya dan rakan rakan,dimana smua resepi yang telah sy cuba...

Ahad, 17 Februari 2013

Melty hersey

Assalammualaikum w.b.t..dan salam sejahtera..alhamdulillah bertemu sekali lagi kita di n3 ini....hari ni saya nak berkongsi resepi melty hersey yang hangat diperkatakan...dimana untuk mendapatkan resepi nya hatuslah berbayar..
Sampai begitu sekali kontroversi nya.merata2 fb kawan2 pasti post yg sama MELTY HERSEY..
Hati mula melonjak ingin merasa..seperti mana hebat diperkatakan...pada saya desser ni sedap...tapi masih belom dapat menandingi si DURIAN CREPE...hihi..
Cara persembahan atau decoration nye mungkin menarik hati...dimana susunan biskut dilapisi coklat sos..dilapisi sos vanilla @krimnya..dan dihiasi dengan keju parut,cholate chip,dan cholate m&m yg berwarna warni tu..
Menarikkn..pada tekak saya ni sedap..dan boleh menerimanya...melty juga ada 2 versi...dimana satu nye mengunakkan whipping krim..dan satu nya lagi mengunakan cheese...di sini saya kongsikan kedua-duanye sekali....

Jom kite layannnnn...

MELTY HERSHEY

~Bhn2
biskut marie
Susu segar
Choc chip
gula2 m&m
parutan keju cheddar @ parutan dark or white choc

~sos choc

200g dark choc
150ml w/cream
1/2 sdb butter

Renehkan w/cream hingga berbuih halus n masukkn choc cincang n butter ttup api n trus kacau perlahan hingga cair semuanya

~creamcheese
250g cheese philladelphia/tatura
4sdb susu pekat
3sdb susu segar/susu cair
1sdt jus lemon

Beat semua bhn kecuali jus hingga sebati baru masukn jus n kaup balik guna spatula

~option jika tidak ada creamcheese

250 ml w/cream
4 sdb susu pekat
Beat w/cream hingga kental n masukn susu kacau sebati

Tiada ulasan:

Catat Ulasan